Namn:
Plats: Djurhamn, Sweden

2005-11-15

Ljusglimt i mörkret

Efter mitt senaste inlägg om att hösten kommit så kom den av sig lite. Termometern har suttit fast på +10 grader i stort sett dygnet runt i tre veckor nu.
Men nu har det börjat storma igen och temperaturen ska tydligen ner till nollan mot slutet av veckan. Får se om det blir en ny Gudrun nu, det är redan många utan ström neråt i landet igen.

Hemma har jag i alla fall fått upp alla ytterlampor nu, så nu är det lite trevligare att komma hem i mörkret på kvällen.
Fönsterbrädor till matrummet och sovrummet är också inhandlade och tillsågade. En har t.o.m. kommit upp. Resten blir väl till helgen.

Nu när jag är inne på det elektriska spåret ska jag nog fortsätta att bl.a. sätta upp lysrör på vinden och sätta upp ett uttag på altanen.

Fast igår fick jag en galen idé om att ta ner köksskåpen ovanför bardisken. Har börjat röja plats i de andra skåpen för att få plats med allt. Det kommer att bli lite trångt i skåpen, men det är det nog värt i slutändan. Det kommer att bli mycket rymligare. Så jag antar att den kommande helgen kommer att gå åt till detta...