Namn:
Plats: Djurhamn, Sweden

2005-08-29

Semestern slut :-(

Så var mina fem veckors semester redan slut. Av de 37 dagar jag hade ledigt var det bara 7 dagar som det inte regnade alls :-( Då förstår ni ju att min planering har gått samma väg som regnvattnet.

Men det har ändå hänt en hel del. Inomhus har ett antal lister och fönsterfoder satts upp, nu återstår bara fönsterfoder och taklister i datarummet.
En fondvägg har målats i vardagsrummet och alla köksluckor är nu vita och fina.

Utomhus har det grävts med traktor. Alla stora bautastenar har fraktats bort och gångvägen är nästan klar att grusas. Just nu håller jag på och spränger bort några små bergsknallar med snigeldynamit. Har borrat 70 hål för detta med Cobra, puuh...

Ett dike har grävts för muren och fyllts med grus. Gjutformen är nästan också klar, så inom en snar framtid är det dags att gjuta. Marken där växthuset stod förut har sänkts nästan en meter så att den är i nivå med resten av gräsmattan.

Ja mycket mer än så har det inte blivit i sommar, men jag har t.o.m. hunnit med två minisemestrar. Fyra dagar i Finland på Finska rallyt är mer än nog för att man inte vill träffa fulla finnar i skogen mer på ett tag :-)
Sen blev det en betydligt behagligare bilsemester på tre dagar tillsammans med min käresta. Vi åkte till Mariefred, rundade Vättern och passerade Kalmar. Hann t.o.m. åka fram och tillbaka över Ölandsbron när vi ändå var där :-)

Nu hoppas jag på en lång och varm höst så jag får lite mer gjort på tomten, yeah right...