Namn:
Plats: Djurhamn, Sweden

2005-07-27

Äntligen solsemester, eller...

Så har man haft semester i tre dagar nu och regnet bara öser ner emellanåt. Inge roligt att göra något utomhus. Antingen regnar det eller så är det dyngsurt i marken :-(

Jag har i alla fall spikat ihop en trappa upp till altanen nu. Den blev riktigt bra faktiskt. Nu återstår bara att montera spjälor på räcket. Jag ska byta ut de som sitter på altanräcket också så det blir samma sort alltihopa. Spjälorna ska dessutom gå enda ner till marken så att det blir ett litet förråd under altanen för trädgårdsredskap och liknande.

P.g.a. vädret har det istället blivit en hel del innejobb. Har äntligen börjat dra massa kablar i källaren nu. Det är nätverk, telefon, TV och el som ska dras upp till fyra olika rum. Än så länge har jag hunnit med nätverk till alla fyra och telefon till två. Så snart kan jag koppla in mina datorer direkt i väggen istället för det provisoriska som varit i snart ett år nu, jösses vad tiden går förresten :-)

Grävningen med traktor sköts upp en vecka och blir nu på söndag istället. Men vädret ser inte ut att bli bättre, så vi får väl se om hela gräsmattan blir sönderkörd...

Jag ligger redan långt efter i planeringen p.g.a. detta j...a regnande, så altan på entrésidan och en uteplats utanför källardörren får nog tyvärr skjutas på framtiden ett tag :-(

Ni får ha en trevlig sommar, så gott det går så hörs vi snart igen...