Namn:
Plats: Djurhamn, Sweden

2004-12-06

Adventstid kom till mitt ensamma hus...

Den ljusa vita snön har nu smält bort och allt är mörkt igen :-(
Som tur är så börjar vi ju närma oss julen. Ett par ljusstakar, en stjärna och några tomtar har jag grävt fram från vinden, så huset är inte helt mörkt när man kommer hem längre.
Däremot känns det som om helgerna bara blir kortare och kortare, man hinner knappt kliva upp ur sängen förrän det är mörkt igen.

Klinkerläggningen har jag skjutit en bit på framtiden då jag läste att nylaggd betong ska vara minst tre månader innan man lägger klinker på den, annars har det inte satt sig ordentligt och det kan spricka.

Jag har röjt lite mer i garaget. Två stora hyllor och två hurtsar har åkt på brasan, men en ny stor hylla har tillkommit i stället så än så länge får jag inte in bilen, men det är nära nu :-)

I källaren har jag börjat dra lite rör för de Data, TV, Telefoni och eluttag som jag ska ha i alla rum. Nu ska jag bara bestämma exakt var datacentralskåpet ska sitta.

Närmast på listan står att röja klart i garaget och få upp den nya belysningen på badrumsskåpet.