Namn:
Plats: Djurhamn, Sweden

2004-11-22

Vintern har kommit

Nu har den första snön landat och t.o.m. legat kvar i flera dar nu. Temperaturen varierar mellan ett par minusgrader ända ner till -10. Jag har fått vridit upp tempen lite, men än så länge står huset emot mer än jag vågat hoppas på.
Som tur är har det inte kommit så mycket snö ännu, för jag har inte hunnit köpa någon snöskyffel ännu.

I källaren är det fortfarande 11 grader varmt trots att det inte är isolerat. Det kan ju i och för sig betyda att golvisoleringen upp till huset är för dålig :-)

Under veckan som gått har jag målat en hallmöbel vit och även badrumsdörren har fått smaka på rollern.

Planen var ju att lägga klinker i helgen, men det går ju aldrig riktigt som man tänkt sig. Först hade jag lite problem med att kapa plattorna. En skärare jag lånat visade sig vara för liten för mina stora 30 cm plattor. Så jag fick åka ner till brorsan och ta till vinkelkapen. Det gick ju det med. Dock försenades det till söndag, eftersom jag passade på att svartmåla en del spisdetaljer och fräsa lite i några skivor för den nya badrumsbelysningen när jag var där.

När jag sedan skulle sätta igång på söndagen visade det sig att jag hade för lite bruk, så det var ju bara att lägga ner projektet för tillfället :-(

I stället röjde jag lite i garaget och sågade upp den gamla vardagsrumspanelen till ved, så den kan göra lite slutlig nytta innan den går hädan...