Namn:
Plats: Djurhamn, Sweden

2004-11-16

Ännu vitare

Nu är öppna spisen slipad och målad vit. Den blev mycket fräschare än den spruckna, flagade och grådaskiga färgen med stearinstänk som var förut. Tegelstenarna på framsidan fick sig en omgång med Falu rödfärg också, det blev riktigt bra. Nu är det bara några detaljer som ska målas svarta.

När jag ändå var i farten med vitfärgen passade jag på att måla gaveln och framsidan mot matrummet på bardisken också. Att en sådan liten detalj kunde göra så mycket trodde jag faktiskt inte.

Nu lutar det nog åt att måla skåpluckorna på överskåpen mot matrummet vita också för att få lite mer enhetligt.

Klinkerplattorna framför öppna spisen har inte riktigt kommit på plats ännu, men jag har provat att lägga ut dem för att se om de passar, och de gjorde det ju. Nu måste jag bara köpa sånna där små plastkryss man har för att få rätt avstånd mellan dem.