Namn:
Plats: Djurhamn, Sweden

2004-07-08

Husrenovering påbörjad!

Så har man då äntligen fått tillträde till huset!
Nu har jag juli månad på mig att renovera och flytta in innan jag måste vara ute ur lägenheten.
Högsta prioritet ligger nu på att måla innertak, tapetsera och måla väggar samt slipa och lacka trägolven. Sånt som blir så mycket svårare att göra när man väl flyttat in.

Första helgen gick bl.a. åt till att riva ut lister och annat skräp, men främst till att klippa gräsmattan. Den var mellan en halv och en meter hög på vissa ställen. Den stackars gamla handdragna klipparen fick jobba tungt tillsammans med en trimmer för de värsta buskagen. Resultatet blev att en hel del blommor och ett antal vinbärsbuskar till slut hittade fram i solljuset.

Under veckan som gått har ett stort antal spikar, skruvar, gardinstångshållare m.m. avlägsnats från tak och väggar. Efter det har slipning av innertaken påbörjats. Än så länge har jag bara slipat ett och ett halvt rum, c:a 10 kvadratmeter. Armarna säger ifrån efter en dryg timme upp-och-ner. Totalt är det ungefär 50 kvadratmeter trätak som ska slipas, så jag har att göra några kvällar till.

Planen är att måla taket på lördag. Vi får väl se. Jag kan nog åtminstone börja måla i de två sovrummen.

På måndag börjar den efterlängtade semestern på 5 veckor, då hoppas jag att tempot kommer att höjas lite.